İstifa Etmeyi Düşünüyorsanız Bunları Göz Önünde Bulundurun!

İş değiştirmek çok da hoşuma giden bir şey değil açıkçası, zaten kimin hoşuna gider ki... Bu nedenle genellikle bir işe girerken kısa vadede ayrılacağım bir yer değil de uzun yıllar çalışabileceğim şirketleri tercih etmeye çalışıyorum. Ancak eğer bir işyerinde artık miadınız dolduysa kendinize işkence çektirmenize de gerek yok.

Bugünkü yazımı Pazartesi sendromunu eeen derinden yaşayanlara, istifa etmeyi düşünen ya da istifa etmeye karar vermiş okurlarıma ithaf ediyorum.

Eyy sevgili okur, istifa etmek istiyorsun ama yeni bir maceraya atılmadan önce yine de son kez şunu bir düşün derim.

- Bu düşünce sadece geçirdiğin kötü bir günden kaynaklanıyor olabilir mi?
Her şey üstüne üstüne geliyor, iş yerinde kriz üstüne kriz, herkes bir şeyler istiyor ve sen yetişemiyorsun (Yazar bu senaryoda kendinden bahsediyor). Aklında tek birşey var herşeyi bırakıp kaçmak. Bu isteğin bugün kötü bir gün (ya da bir hafta) geçirdiğinden kaynaklanıyor olabilir mi? Seni mutsuz eden şeyin kaynağını düşün ve bunun sadece o güne özel bir durum mu, yoksa iş yerinde genel ve değişmeyecek bir durumdan mı kaynaklandığını düşünüp öyle karar vermekte fayda var.

- Yaptığın iş senin için doğru iş mi?
Bundan yıllar önce bir üst maddede anlattığım durumu haftanın 3-5 günü yaşıyor ve bu durum beni giderek daha büyük bir mutsuzluğa itiyordu. Ancak oturup düşününce iş yerimi sevdiğime fakat çalıştığım pozisyonun benim için uygun olmadığına karar verdim. Ve asıl tutkumun aynı sektörde başka bir pozisyonda hayat bulduğuna karar verdim. Yöneticilerimle konuştuğumda onlar da benimle hem fikir oldular. Böylece benim için şu anda hala çalışmaya devam ettiğim farklı kariyerim başladı. Ve o ajansta da doğum iznine ayrılana kadar uzun yıllar çalışmaya devam ettim.

- Yapabileceğinden daha fazla iş yükünü sırtlamış olabilir misin?
Yaptığın iş yıllarca yapmak istediğin iş fakat yine de mutsuzsun. Uzun mesailer ve bitmek bilmeyen bir iş listesi seni mutsuz ediyor. Acaba gerçekten de yapabileceğinin fazlasını yapmaya çalışıyor olabilir misin? Genellikle benim gibi işkolik ve hayır demeyi bilmeyenler için bu da bir opsiyon. İş arkadaşlarından ve yöneticinden bu konuda yardım istemenin vakti gelmiş de geçiyor olabilir.

- İşi bırakmaya kararlısın, peki ya sonra?
İşini gerçekten sevmiyorsun ve bırakmaya kararlısın. Peki ya sonrasını düşündün mü acep? İstifa etmeden önce para durumlarını nasıl idare edeceğin konusunda bir fikrin yoksa, gönlündeki yen işine girene kadar istifa etmemeni öneririm. İşi bıraktıktan sonra daha da mutsuz olmamak için bir sonraki adımını planlamanda fayda var...


1 yorum:

  1. ben devlet memuruyum istifa etmem bütün haklarımdan feragat anlamına gelir ki mümkün değil :-(

    YanıtlaSil

 

Videos