Hamile Günlüğü : 26 - 30. haftalar


Herkese merhaba, bir önceki yazımda bahsettiğim üzere son dönemde fazlasıyla yorgun olduğumdan dolayı hamile günlüklerimi sizinle paylaşamadım. Bu nedenle 5 haftayı birden paylaşıyorum :)

Öncelikle bu süre içerisinde yazı yazamamamın en büyük nedeni sinüzit belasıyla uğraşmam. 26. haftanın başından beri beni halsiz bırakan bir baş ağrısıyla uğraşıyorum. Burnum tıkalı, kulaklarım tıkalı, geniz akıntım vs. tüm semptomları yaşıyorum birebir. Tabi ki ilaç kullanamadığım için doktora gitmedim, evde de dinlenmedim. İşlerim de yoğun olduğundan dolayı KBB uzmanına gitmeyi sürekli erteleyip, yaşlı teyzeler gibi yarı sağır bir şekilde etrafta dolaştım :) Tabi ki bu arada da karnım büyümeye, içimdeki insan gelişmeye devam etti :) Sonunda yatağa düşüp 2 gün yatınca 3. gün doktora gitmeye karar verdim. Ve böylece iyileşmeye başladım. Tabi ki ilaç kullanmıyorum. Tek yaptığım kulaklarımı temizletmek oldu. Bir de 2 günde bir burnuma tuzlu su çekiyorum mecburen. Mecburen diyorum çünkü bu durumdan gerçekten hiç hoşlanmıyorum.

Görmüş olduğunuz fotoğraf 26. haftanın başına ait, yani şu an karnım hafiften bir füze kıvamını almaya başladı. Hamileliğimin sonuna doğru bu işten keyif almaya başladım sanırım. Sürekli bir sevgi böceği halinde dolaşıyorum. Sanırım bebeğime kavuşacağıma dair inancım giderek güçlenmeye başladı. Hamileliğimin ilk döneminde tüp bebek tedavisi ve öncesinde yaşadığım mutsuzluk - yorgunluk bazı şeyleri yaşamamı engelliyordu sanırım. İçimdeki korkuları bir türlü atamıyordum. Bu nedenle de bebek alışverişine hala ısınamadım :) Ama söz bu haftadan itibaren bu konuyla daha çok ilgileneceğim. Bir de son dönemde eşimle ileriye dönük hayaller kurmaya başladık içerisinde bebeğimizin de yer aldığı. Sanırım biz ebeveyn olmaya ısınıyoruz. 

Yine de ara ara kendimi kötü hissettiğim zamanlar da olmuyor değil. Özellikle rüyalarımda oğlumu kaybettiğimi, bir terslik olduğunu görüyorum. Allah'ım inşallah bu acıyı yaşatmaz bana. Bebeğimin sağlığı dışında doğuma dair herhangi bir korkum yok. Neyime güveniyorum ben de bilmiyorum ama kendimi normal doğum için fazlasıyla hazır hissediyorum. Bu arada doğuma hazırlık kursu vb. etkinliklere katılmamaya karar verdim. Bence kadın vücudu doğuştan buna hazır. Doğum konusu fazlasıyla sektör haline gelmiş durumda ve sömürüye açık. Doktoruma da danışarak bu tarz etkinliklere katılmamaya karar verdim. Doğuma kadar bol bol yürüyüş beni hazırlayacak inşallah. 

Bu arada 29. hafta itibariyle kendimi biraz daha ağır hissediyorum ve kasılmalarım oluyor. Doktorum böyle durumlarda dinlenmemi söyledi. Gerçekten de hamilelikte dinlenmek herşeyin ilacıymış :)

Sevgili okuyucu umarım sizi gevezeliklerimle sıkmamışımdır. Anlatacaklarım şimdilik bu kadar.

31. haftada görüşmek ümidiyle :)

Sevgiler…

Yeni yazılar için takip edin!

7 yorum:

  1. Bence de kursa falan gerek yok; ama Kegel egzersizleri yapabilirsin; yardımı olur normal doğumda -ya da öyle diyorlar :) Mutlu ve rahat hissetmen harika, böyle devam etsin ve sğalıkla kucakla oğlunu inşallah! Öperim!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet Kegel egzersizlerini duyuyorum ama önce iyice araştırmam lazım tam olarak nasıl olduğunu :) sen deneyimli olduğun için sözüne güveniyorum. hayırlısıyla kavuşuruz minik adamlarımıza

      Sil
  2. Merhaba ben bir kadın doğum ebesi aynı zmanada hemşiresiyim. Umarım yardımcı olabilirim.
    Doğum kursları sana bebek nasıl bezlenir nasıl emzirilir dışında fiziksel bir yardım sağlamaz hatta zararıda var. Şöyleki vulva kaslarını geliştirmek için yapılan egzersizler ordaki kaslarda sertleşme ve güçlenme yapıyor ki buda doğumda anne için büyük acılar demek. Öerdiğim şey ise günde 3-4 kez alaturka tuvalet pozisyonunda eğilip kalkmak. Zaten ufak kasılmaların başlamış bile bu seni normal doğuma çok iyi hazırlar. Bu arada ben kendi gördüklerim ve deneyimimle şunu öneriyorum. Normal doğumda mümkünse ve ağrıya direncin varsa spinal anestezi yaptırma. Çünkü ağrı eşiğini kesiyor bebektede annedede ciddi sıkıntılar oluyor. Mümkünse herşeyin normaline kaç.
    Bebeğinede sanada allah bir avazda kurtulma ihsan eylesin.
    İyi günler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doktorumla ne kadar konuşmuş olsam da bir ebenin görüşü beni rahatlattı :) ben dediğin gibi her şeyi doğal istiyorum aslında ama o kadarını başarabilir miyim tam emin değilim. Daha önce geçirmiş olduğum ameliyat vb operasyonlarda doktorlar ve hemşireler acı eşiğimin yüksek olduğunu söylediler. umarım yanılmıyorlardır :)

      Sil
  3. Seher'cim aklına olumsuz düşünceler getirme lütfen, sağlıkla kucağına alacaksın inşallah :) Ben de senin gibi hiçbir kursa vs gitmemiştim sadece yürüyüş yapmıştım ve nefes egzersizilerine çalışmıştım. Rahat ol...bir bakacaksın olmuş, bitmiş bile! :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zaman çok hızlı geçiyor :) gözümü açıp kapayana kadar 7 ay geçti, 2 ay da hemen geçecek sanırım :D

      Sil
  4. Ne tatlı bir fotoğraf! Kolay bir doğum olur umarım, sağlıkla kucaklarsın bebişini :)

    YanıtlaSil

 

Videos