İş Hayatında Kendinizi İyi Hissetmeniz İçin 11 Öneri

pozitif yaşam için öneriler
İş hayatı bazen fazlasıyla çığırından çıkabiliyor, sinirler geriliyor, bundan en fazla da yakınlarımız etkileniyor.

Açıkçası stresli bir iş ortamında olduğumda genellikle bunun ceremesini çevremdekiler çekiyor. İş dışındaki negatif enerji, iş sonrası hemen hiçbir şey yapmayan, mutsuz, konuşmak istemeyen bir Seher yaratıyor. Bazen biraz agresif olabiliyorum ve etrafımdakileri istemeden de olsa kırabiliyorum. Tahmin ediyorum bir çoğunuz da benim gibi iş yaşamınızdan fazlasıyla etkileniyorsunuzdur.

Demir Kaan doğduğundan beri hayatımı hep pozitif yönde değiştirmeye çalışıyorum. İş hayatı da bunların başında geliyor. İşte iş hayatında daha pozitif olabilmek için kendi hayatımda uygulamaya çalıştığım bazı öneriler;


- Güne ılık bir duşla başlayın! 
Eskiden günde iki kez bile duş alan bendeniz, çocuklu hayata geçtikten sonra bazen günlerce duş alamamaya başladım. Beni en mutsuz eden durumlardan biri de buydu. Sabahları duş almak hem vücudu uyandırıyor, hem de zihni temizliyor ve güne çok daha enerjik başlamamızı sağlıyor. Uyanma saatinizden 15 dk. feragat etmek her sabah duş almak için size gerekli süreyi verecektir.

- Kapasitenizi bilin ve yapabileceğiniz kadar iş yükü alın! 
Uzun yıllar çalışma hayatımda kendime yapmış olduğum en kötü şey bana gelen tüm işlere evet demek oldu. Demiyorum ki size verilen işleri reddedin. Sadece iş planınızı doğru yapıp gelen işleri bir sıraya koyduğunuzda sorumluluğunuz dışındaki işler sizi ekstra strese sokup geceler boyu çalışmanıza neden olacaksa "Hayır" demeyi bilin. Sonrası kötü oluyor. Denedim biliyorum. Siz sadece 1 kişilik 1 insansınız.

- Yeşili sevin, doğayı koruyun! 
Eski evimiz Yıldız Parkı'na yakın olduğundan dolayı eskiden eşimle sürekli gidip evde hazırladığımız yiyeceklerle orada piknik yapardık. Son dönemde koşturmacadan dolayı ve oturduğumuz semt nedenyle pek böyle atraksiyonlara giremez olduk. Havalar da ısınmışken parkta bahçede ayaklarınızı özgür bırakın, yeşile dokunun... Doğanın gerçekten de insanlar üzerinde pozitif etkisi var. Bence ülkece cinnet geçiriyor olmamızın en büyük nedeni beton blokların arasında yaşayıp, hafta sonlarımızı AVM'lerde geçiriyor olmamız.

- Kendinizi sürekli başkalarıyla karşılaştırmaktan vazgeçin! 
Evet X arkadaşınızın muhteşem bir fiziği, başarılı bir kariyeri ve muhteşem bir hayatı olduğunu düşünebilirsiniz. Ancak enerjinizi başkalarının ne kadar muhteşem bir hayatı olduğunu düşünerek kendinize acımakla harcayacağınıza, kendi hayatınızda düzeltmek istediğiniz şeylere odaklanırsanız istediğiniz hayat eninde sonunda sizin olacak!

- Öğle yemeğinde dışarı çıkın! 
Kabul edelim, iş hiçbir zaman bitmiyor. Beyninizi en azından öğle yemeklerinde dinlendirin ve poponuzu çalışma masanızdan kaldırıp yemeğinizi dışarıda yiyin. Böylece hem hava almış, hem de sosyalleşmiş olursunuz. Hem de oturmaktan uyuşan taraflarınızı rahatlatırsınız.

- İyilik yap, iyilik bul! 
Evet, 21. yy'da hala buna inanıyorum. Yaptığımız iyilikler bize bir şekilde geri dönüyor! En azından birilerine yardımcı olmak bize kendimizi iyi hissettiriyor.

-Daha çok sebze meyve tüketin! 
Sizi bilmem ama ben beslenmemde ne zaman hayvansal proteinleri ve karbonhidratları azaltsam kendimi daha iyi hissediyorum. Mümkün olduğunca raw beslenin. Bırakın gıdaları vücudunuz işlesin.

- Uyku şart! 
İşte bunu tam olarak yerine getirdiğim söylenemez :) Demir Kaan'ın gece uykuları oturana kadar bunu pas geciyorum. Ama hergün 8 saat uyumaya çalışın. Unutmayın çok uyumak da kendinizi ağır hissetmenize neden olacaktır!

- Kafeini azaltın! 
En azından öğle yemeğinden sonraki kafein alımınızı azaltın, hatta mümkünse kafeini hayatınızdan çıkarın. Fazla kafein anksiyeteyi tetiklediği gibi, sağlığınız için de bir yük.

- Meşgale edinin! 
Kafanızı iş dışında meşgul edecek bir meşgale edinin. Bu kitap okumak da olabilir, yazı yazmak da, ya da spor yapmak. Mutlaka farklı bir şeylerle ilgilenerek beyninizi deşarj edin

- Kendinize iyi bakın! 
Unutmayın, kendinize en iyi siz bakabilirsiniz. O yüzden dinlenmeniz gerektiğinde dinlenin, acıktığınızda karnınızı doyurun, uyumanız gerektiğine uyuyun. Spor yapmayı ihmal etmeyin. Spor yapmak vücudunuzun endorfin salgılamasını da sağlıyor. Ayrıca üzerinizdeki negatif elektiriği alıyor.

Siz hayata karşı pozitif kalmak için neler yapıyorsunuz? Önerilerinizi bekliyorum.

Sevgiler... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 

Videos